10mila

Har varit på 10mila i helgen nu då! (: och för er som inte vet så är det en "orienterings-staffet" kan ju ta lite snabb fakta om själva tävligen först.
Lördag förmiddag är det en ungdomstävling med 4 sträckor (upp till 16 år, 2 killar 2 tjejer)
Lördag eftermiddag är det en damtävlig med 5 sträckor (från 16 år, och bara tjejer)
Lördag kväll/natt/söndag morgon är det en herrtävlig med 10 sträckor (från 16 år, och det får va båda killar och tjejer)
Vårat lag såg ut såhär: Richard på första, jag på andra, Stina på tredje & Albin på sista :D
aja, jag tycker själv att jag gjorde ett rätt bra lopp ;D beräknad tid på sträckan var 26 minuter och jag hade 27.31 minuter ... så de va väl bra?! :D jag kom in som 67:a och sammanlagt blev laget 144:a troja... så vi tappade lite på slutet ;) men de va bra kämpat av alla!!
Aja, när alla hade kommit i mål från vårat lag (och även Mullsjös 2:a lag) så gick vi tillbaka till dagiset som vi bodde på i helgen :D och så tänkte vi vila lite, för att sen orka med natten ;) hade först tänkt att va kvar ute på tävligen och dygna, men de va så fucking jävla kallt så vi sket i de ^^ men vi åkte tillbaka till tävlingen kl. 21.00 och kollade på herr-starten som var 21.30 och så kollade vi även till dom första i 1:a sträckan hade gått i mål :) sen åkte vi tillbaka till dagiset och sov (öhm, eller nått) sen gick vi upp 05.00 och åkte tillbaka till tävlingen och kollade på dom sista sträckorna och den sammanlagda målgången :) det var ett finskt lag som vann, med världens bästa mannliga orienterare på sista sträckan ;)
Nu har jag nog fått me det mesta, hoppas ni orkade läsa allt ;););)
herrarnas start :) "är det bilar? nej, det är bara ett gäng galna orienterare ;)"
Pusspuss
/tovewiberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0