Du är bäst.

Jag skämms lite över hur dålig jag är på att uppdatera bloggen :( sry!
aja, nu tänkte jag skriva om gårdagens ridlektion. Hoppning.
Hade (som vanligt) Midnight plutten :') Han är världens underbaraste ponny asså!
Började med 15 min fri framridning ute i padocken. Otroligt skönt att få rida ute!
Ponnyn va jätteduktig och lyssnade bra på skänklarna (:
Sen gick vi in i ridhuset och där stod de 3 hinder på olika höjder uppstälda brevid varandra,
så man kunde välja lite själv vilken höjd man ville hoppa på å så. Från ena hållet vare lite
serpentiner in mot hindrerna och från andra hållet va den en kavaletti (stavning?)
Hoppningen gick as bra, även fast jag typ inte kan hoppa x] Midnight va jätteduktig och
vägrade/svängde undean inte en ända gång, han hoppade allt! Sen gjorde vi så att vi skulle
skritta, och sen typ 2 meter innan hindret skulle vi börja trava och sen hoppa ett kryss på kanske
80 cm eller nått? :) Han gjorde ett JÄTTEHOPP och jag råkade dra bak benet för långt så stigbydeln
lossnade från sadeln xD haha, jag åkte fram på halsen, men satt kvar! *stolt* ^^ hehe, aja jag fick
hoppa av och sätta dit sigbygeln igen. Mot slutet rid vi lite damsadel, och då råkade jag nudda honom
med spöt och han bockade, så jag åkte av x] Flög fram och landade rakt på ryggen och tappade andan
för ett litet tag.. Meen de gick bra! :D
Midnight är utan tvekan bäst!
Aja, pusspuss
/tovewiberg ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0